Is de conferentie het waard?

Seminar organiseren

Voor een creatieve marketeer komt een conferentie eerder natuurlijker over, omdat veel mensen elke week samenkomen en vaak om uiteenlopende redenen. Een creatieve marketeer die werkt met een hoeksteenfranchise, zoals Walmart, zou bijvoorbeeld kunnen overwegen een wekelijkse verkoopvergadering te organiseren met meer dan honderd klanten voor een aantal producten die onder dezelfde merknaam worden verkocht.Een seminar biedt kleinere bijeenkomsten op een andere, meer gespecialiseerde manier. Bijvoorbeeld de workshop, die een analoog is van het symposium. De workshop duidt op een meer specifiek, lopend project. Voor een meer algemeen idee van de verschillen tussen een symposium en een seminar, en voor een beter begrip van de verschillende voordelen van het organiseren van het een versus het ander, ga naar dit Is conferentie de moeite waard? artikel dat de voor- en nadelen van beide illustreert. Aan de andere kant, vanuit het perspectief van een creatieve marketeer, is een van de belangrijkste verschillen tussen een seminar en een conferentie, en daarom het beste voor de meeste mensen, dat bij een conferentie mensen normaal gesproken eerst worden uitgenodigd. In sommige gevallen is het mogelijk om een conferentie te organiseren en geen zaal te hoeven huren, door ter plaatse een zaal te huren. Echter, vanuit een zakelijk perspectief, is het over het algemeen beter om tijd te besteden aan het verzamelen van de materialen en apparatuur die je nodig hebt om een geweldig evenement te organiseren.Zodra je een conferentie in gedachten hebt, moet je zien hoe het eruit ziet vanuit het perspectief van een creatieve marketeer. Om dat te doen, moet u begrijpen:Wat verwacht ik te leren in deze conferentie?Is dit het juiste moment voor de conferentie?Krijg ik genoeg steun van andere teams of zakelijke partners voor een dergelijk evenement?Kan ik mijn evenement organiseren in de meest productieve tijd die beschikbaar is, voor mijn klanten?Voordat u een bedrijf of een team van getalenteerde mensen inhuurt om een conferentie te organiseren en uit te voeren, overweeg dan het volgende:Waar zal het evenement plaatsvinden – in mijn eigen kantoor, of in een conferentiezaal? Krijg ik steun van topleiders of coördinatoren van de conferentie? Het heeft geen zin te vragen hoeveel deelnemers er zullen zijn, wat voor soort deelnemers het zijn en waar ze te vinden zijn. In plaats daarvan moet u eerst het volgende overwegen:Is de conferentie klein genoeg en kunnen we alle aanwezigen herbergen?Heb ik het kapitaal om dit te ondersteunen?Wie zullen de genomineerde sprekers zijn? Zullen de organisatoren van de conferentie het met ons en met hen eens zijn? Wat is het discussieformaat? Wie zal de openingslezing geven? Mag ik mijn eigen analyse en interpretatie van de conferentie geven? Als we mensen kunnen vinden om het evenement te organiseren, of meer steun van de organisatoren, kunnen we de komende conferentiemogelijkheden bekijken.Vervolgens zullen we kijken of het tijdstip geschikt is voor het evenement. Soms worden conferenties verschillende keren uitgesteld, maar we hebben meer kans dat een evenement doorgaat alsHet is ook belangrijk om te overwegen of we deze goede dingen zullen kunnen hebben:Om een conferentie te kunnen organiseren en geen tijd te verliezen met het huren van een zaal, moeten we mogelijk tijd en geld investeren in:Een marketeer heeft typisch een derde brede categorie van praktijken die is:Het is duidelijk dat voor een creatieve marketeer, een professionele marketeer die tijd besteedt aan de zakelijke kant van de zaak en vergaderingen leidt, nooit gedrag zal bepleiten dat zo disfunctioneel en beledigend is. Maar anderen, bijvoorbeeld grote adviesbureaus en consultants (vooral als ze de neiging hebben om een diepe kennis van de business van ideeën te hebben), hebben aanzienlijke caseloads en hebben niet voldoende tijd om conferenties bij te wonen om de inhoud van de gesprekken die ze worden gevraagd te beoordelen en te evalueren.Als gevolg daarvan, veel van hen uiteindelijk op zoek naar organisaties, of het nu een mooie grote consultancy, een groot merk, of zelfs gewoon een klein bedrijf dat ze kunnen vertrouwen om hun bijeenkomsten te hosten in hun conferenties en om ondersteuning te bieden aan hen, evenals het verstrekken van goede zakelijke leiding.Dus, welke conferenties zijn te vertrouwen? Gelukkig, wij zijn hier om u allen te helpen! Kijkt u hier eens naar Zijn er alternatieven voor symposia? Zijn er betere manieren om professionals in Singapore en het bredere vasteland van China te ontmoeten? Bieden sommige conferenties al deze voordelen? En, zeker, als u erover denkt om naar een conferentie te gaan, hebt u er dan wel eens over nagedacht wat u kunt eisen van een goede, geloofwaardige organisatie, die van meet af aan een evangelische uitstraling heeft? In deze post beantwoorden we al deze vragen.In dit artikel vindt en leest u diverse bronnen over het volgende onderwerp:Mocht u ervoor kiezen om gebruik te maken van georganiseerde zakelijke netwerkevenementen die worden georganiseerd door bekende merken in Singapore, het Chinese vasteland of elders op het Chinese vasteland, dan moet u één ding goed voor ogen houden:Zoals gezegd, is het prima om groepsbijeenkomsten te organiseren, en niet alleen online.

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als Algemeen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *