Mijn Mailinglijst

Ik sta op een heleboel mailinglijsten. Ik kan niet al mijn klanten dezelfde aandacht geven. In de loop der jaren heb ik veel geleerd over een aantal heel specifieke dingen. Als u op een mailinglijst staat voor "interieurontwerp" en ik stuur u een brochure over interieurontwerp, dan zal dat uw lijst waarschijnlijk niet helpen. We hebben niet veel gemeenschappelijke marketing niches. Dus als je op die lijst staat, laat me weten wanneer ik je een "echt" aanbod kan sturen.

Ik krijg een heleboel affiliate e-mails over allerlei aanbiedingen voor data entry of soortgelijke dingen. En helaas, veel van die aanbiedingen zijn gewoon gebakken lucht. Ik denk graag aan mijn lijst als de "80/20 regel". Ik stuur mijn e-mails naar de 20% van mijn abonnees die de meeste waarde bieden, of die financieel het meeste voor mij doen. Dan stuur ik de rest naar de rest van mijn lijst.

Veel van mijn abonnees hebben vreselijke dingen meegemaakt in hun leven en zijn op zoek naar zingeving in hun leven. Soms vind ik ze via e-mail. Ik neem geen contact met ze op de eerste dag van mijn lijstbuilding inspanningen. Ik vind ze via de 10e, 20e en 30e.

Soms vind ik het leuk om te denken dat ze helemaal alleen op die pagina staan, en stuur ik ze die e-mail. Ik neem niet veel contact met ze op. Als ik de kans krijg om "hallo" tegen hen te zeggen, zeg ik graag: "Hé, hoe ben je aan mijn e-mail gekomen?" Ik vertel ze de naam van mijn lijst en de naam van mijn bedrijf. Ik vertel ze dat ik zo blij ben dat ze deel uitmaken van mijn leven. Ik vertel hen dat ik dit heb gemaakt omdat ik zoveel van hen hou en ik hoop dat zij net zo gelukkig kunnen zijn als ik ben.

Daarom zeg ik graag: "Als je eenmaal op mijn lijst staat, sta je voor altijd op mijn lijst." Dat is ook de reden waarom ik probeer om hen te bedanken bij elke mogelijke gelegenheid. Ik stuur ze een briefje. Ik koop een kop koffie voor ze. Ik stuur ze bloemen. Ik geef ze geld als ze iets doen wat ik niet leuk vind. Maar ik probeer zo sympathiek mogelijk te zijn.

Ik praat met mijn lijst. Ik ben degene die ze uit mijn kantoor leidt. Ik vraag ze over hun familie en hun belangrijke anderen en hun zaken. Ik weet dat ze allemaal een enorme energie hebben. Ik krijg die energie van hen. Ik probeer de uitlaatklep voor dat alles te zijn. Ik luister naar ze en ga in op hun behoeften en klachten. En toch, als ze klagen over het feit dat ze weer een dag moeten doorstaan van wat Mr. Y's vervelende Crawley pak moet zijn, luister ik en reageer ik niet. Zij zijn mijn vrienden. Ik ben hun vriend.

Maar om de titel van dit artikel te beantwoorden, als het gaat om mijn mailinglijst en prospectlijst, heb ik geen idee wie ze zijn of wat ze het liefst willen. Ik probeer zo veel mogelijk contact met hen te maken op alle mogelijke praktische manieren, maar ik merk dat ik nog steeds niet in staat ben om hun frons van mijn eigen gezicht te wrijven. Vriend of niet, ik kan nog steeds niet begrijpen waar het hen om gaat.

Nou, ik veronderstel dat het gewoon zo is.

Maar aan de andere kant van die medaille, misschien ben ik gewoon de man wiens lijst bestaat uit 90% van de mensen die zich inschrijven voor mijn nieuwsbrief.

En vanuit dat standpunt alleen al, kan ik er niet achter komen waar hun zaak om draait.

Verdorie, kan je het hen niet gewoon vragen? Of, neem mijn advies aan en, neem de tijd om naar de stad te gaan en spreek met hen in hun eigen woorden. Wat hebben ze je verteld over de zaak die je wilt uitbreiden? Wat was volgens hen het interessantste dat ze daar hebben geleerd? En vraag hen dan om u door een typische dag van hun bedrijf te leiden.

Vergeet niet dat we allemaal verschillende hobby's en persoonlijke interesses hebben. En wat misschien jouw favoriete bezigheid is, is misschien niet de mijne. Geloof me, het gaat niet allemaal om jouw ding, maar om je gezamenlijke hobby. Zoek uit wat de jouwe is.

Het is net als kijken naar de Sear ALWAYS optie op je browser. Het is helemaal aan jou om te beslissen welke optie je gebruikt om je antwoorden te vinden. De kans is groot dat het over je onderwerp gaat. Maar, wanneer u uw affiliate marketing stukken schrijft en publiceert, zorg er dan voor dat u de optie gebruikt waar Google de informatie van uw site zal combineren met zijn andere bronnen. Het zal mensen helpen uw site te vinden.

Kijk, ik zeg niet dat u uw bedrijf of uw klant centraal moet stellen. Er zijn veel dingen om over na te denken voor je onderwerp. Maar, kun je je hobby en de ervaring van je klant centraal stellen? Ik wil dat lezers weten over in uw affiliate marketing stukken? Ik wil er zeker van zijn dat de link naar uw site daadwerkelijk nuttig is. Ja, relevant.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.